FANDOM

Szarka
Alue
Imię Szarka
Płeć żeńska
Gatunek Mieszaniec psa i wilka (75% pies, 25% wilk)
Miejsce zamieszkania Nome
Rodzina Balto (ojciec)
Jenna (matka)
Anaja (babcia)
Kodi (brat)
Saba (siostra)
Dingo (brat)
Yukon (brat)
Nunivat (brat)
W oryginalnej wersji głos podkłada Lacey Chabert
W polskiej wersji głos podkłada Brygida Turowska
Debiut Balto II: Wilcza wyprawa
Pozostałe filmy brak

Szarka (w oryginalnej wersji Aleu) - nastoletnia córka Jenny i Balto oraz siostra Kodiego, Saby, Dingo, Yukona i Nunivata. Jest jedną z dwóch postaci pierwszoplanowych filmu Balto II: Wilcza wyprawa.

Wygląd Edytuj

Szarka ma piaszczysto-szare futro, z jaśniejszym podbrzuszem. Mimo że jest bardziej podobna do ojca, dzieli pewne podobieństwa do matki.

Szarka jest bardziej podobna do wilka niż jej ojciec. Prawdopodobnie zależy to od części materiału genetycznego zachowanego przez Balto.

Osobowość Edytuj

Szarka jest bardzo uparta i odważna, bo często nie słucha swojego ojca. Nie była też zadowolona informacją, że płynie w niej wilcza krew (choć w końcu nauczyła się to akceptować).

Chociaż nigdy nie zdaje sobie z tego sprawy, Szarka zachowuje się i przypomina bardziej wilka niż psa. Była trochę agresywna i miała bardziej dzikie i drapieżne cechy.

Pomimo bardzo znienawidzonej przez nią informacji ze strony ojca, godzą się podczas swojej podróży, i pozostaje ściśle związana z Balto, lecz mimo to pozostawia go na zawsze. Jest jednak szansa, że mogą spotkać się pewnego dnia.

Jako szczeniak Szarka bardzo często wyła.

Choć się nigdy do tego nie przyznała bardzo ​​kocha ojca, choć czasem może się na niego zdenerwować. Szarka jest bardzo otwarta, z tendencją robienia rzeczy bez myślenia.

Biografia Edytuj

Puppy Kodi and Aleu

Szarka jako szczeniak z Kodim.

Szarka urodziła się w tym samym miocie, co jej brat Kodi i jest uważana za najstarszego szczeniaka. Najbardziej ze swojego rodzeństwa była podobna do wilka. W wyniku tego nikt jej nie chciał.

Szarka spędziła rok z Balto i Jenną, wierząc, że pewnego dnia także i ją przygarnie. Pewnego dnia (w nastoletnim okresie) bawiła się z Mukiem i Lukiem. Podczas zabawy w chowanego, pewien myśliwy celował w nią, myląc ją z wilkiem.

Balto został zmuszony w tej sytuacji, by powiedzieć Szarce o jej wilczych przodkach, przez co ona się na niego zdenerwowała i uciekła. Balto próbuje ją odnaleźć, a po drodze spotyka się zwierzęta z totemu: kruka, lisa, rosomaka i niedźwiedzia. Tymczasem Szarka kwestionuje się do tego, co robi i chcąc dokądś pójść, postanawia odpocząć w jaskini. Słysząc śpiew, podąża za dźwiękiem do dużej komory w głębi jaskini, gdzie spotyka mysz Muru, który zachęca ją, by znalazła swoje przeznaczenie, śpiewając piosenkę pt. "Kim naprawdę jesteś".

Po przekazaniu Szarce mądrych wskazówek, Muru znika i pojawia się jako rysunek na skale. Po spotkaniu, Szarka wybiega z jaskini, gdzie pojawia się niedźwiedź. Próbując z nim nadaremnie walczyć, ucieka nad urwisko. Nagle pojawia się z pomocą Balto, który także nie może pokonać niedźwiedzia. W pewnej chwili Szarka patrzy w oczy niedźwiedziowi i decydując się skoczyć do urwiska mówi to ojcu. Razem zeskakują i okazuje się, że jest tu bardzo łagodne zejście. Balto chce, by Szarka wróciła do domu, lecz ta zaprzecza i mówi, że nie wróci do momentu kiedy odkryje kim jest.

Aleu15

Poprzez szereg duchowych wydarzeń, Balto i Szarka uświadamiają sobie, że jej celem jest poprowadzenie watahy wilków przez wielką wodę do karibu. Pod koniec wydarzeń w "Balto II: Wilcza wyprawa", podczas pożegnania, mówi do Balto by się o nią nie przejmował i że może kiedyś się jeszcze spotkają.

Znika wraz z watahą wilków przez Morze Beringa. Jej przyszłość i pobyt jest już nieznany. Nie wiadomo, czy kiedykolwiek spotkała się jeszcze z rodziną. Szarka miała dziwną nadprzyrodzoną moc, która pozwalała jej mieć wizje z przeszłości lub przyszłości, jak również czytać w myślach.

Ciekawostki Edytuj