FANDOM

Jenna
Jenna profile
Imię Jenna
Płeć żeńska
Gatunek Pies domowy
Rasa Husky syberyjski
Miejsce zamieszkania Nome
Rodzina Balto (partner)
Anaja (teściowa)
Kodi (syn)
Szarka (córka)
Saba (córka)
Dingo (syn)
Yukon (syn)
Nunivat (syn)
W oryginalnej wersji głos podkłada Bridget Fonda - Balto
Jodi Benson - Balto II, Balto III
W polskiej wersji głos podkłada Jolanta Wołłejko - Balto
Brygida Turowska - Balto II, Balto III
Debiut Balto
Pozostałe filmy Balto II: Wilcza wyprawa
Balto III: Wicher zmian

Jenna - jest suczką rasy husky, którą dubbinguje (w wersji angielskiej) Bridget Fonda w pierwszym filmie oraz Jodi Benson w dwóch sequelach. Jest partnerką Balto oraz mamą Kodiego, Szarki, Saby, Dinga, Yukona i Nunivata.

Osobowość Edytuj

Jenna and Rosie

W pierwszym filmie, Jenna jest bardzo miła i rozsądna. Całe życie Jenna jest oddana i lojalna wobec swojej właścicielki, Rosy, o czym świadczy sytuacja, kiedy zostaje przy jej boku gdy ona jest chora na błonicę.

Pomimo statusu wyrzutka Balto, Jenna współczuje mu i jest jego jedynym przyjacielem w mieście. Nie przepada za Steele, z powodu jego uwag na temat Balto i aroganckiej postawy. Chociaż jest uprzejma, to ciągle odrzuca jego zaloty i nie ukrywa tego, że preferuje Balto. Nie jest naiwna jak inne psy, ponieważ nie wierzy w zmyślone historie Steele'a, a przede wszystkim w tę o Balto.

Jenna jest bardzo przebiegła. Widać to m.in. gdy szybko obmyśla strategię podpalenia ogona Steele'a o piec poprzez zauroczenie. Jest odważna i chętna do walki, aby chronić swoich bliskich, o czym świadczy walka z niedźwiedziem, który zaatakował Balto, Muka, Luka i Borysa.

W sequelach, zwykle pozostaje w tyle podczas przygód Balto, pomimo chęci pomocy.

Jenna jest dobrą matką dla swoich szczeniąt. Opiekuje się i troszczy o nie.

Wygląd Edytuj

Jenna3

Jenna jest rasowm psem husky o rudo-białym futrze. Jej grzbiet, boki, górna część ogona, uszy oraz tylne i górne części nóg są rude. Białe natomiast jest jej podbrzusze, szyja, pysk, nogi i spodnia część ogona. Ma małe czarne znaki na czubkach uszu oraz bursztynowe oczy. Nosi pomarańczową chustkę na szyi.

Historia przed akcją filmu Edytuj

Wiemy o tym, że Jenna została podarowana Rosy w wieku 8 tygodni. Wychowała się i mieszkała w Nome.

Balto Edytuj

Jenna1

Z Dixie i Sylvie

Jenna2
Jenna25

Pierwszy raz spotykamy Jennę, gdy Rosy dostaje sanie i bawi się z nią podczas wyścigu w zaprzęg. Pod koniec wyścigu, spotyka się z Dixie i Sylvie. Dixie prezentuje swoją nową obrożę przed koleżankami i ma nadzieję, że Steele ją przez to zauważy, a Jenna pokazuje sceptycyzm, mówiąc: "Zauważyłby swoje odbicie, gdyby miała lusterko".

Kiedy kończy się wyścig i zaprzęgom została połowa mili do mety, kapelusz Rosy spada z jej ręki i ląduje przed linią mety. Rosa stara się dotrzeć do niego, ale Jenna chwyta ją za rękaw by nie wybiegła na drogę zbliżającego się zaprzęgu Steele'a. Balto w ostatniej chwili ratuje jej kapelusz przed stratowaniem, a Rosy napomina Balto słowami "Balto, co ty wyprawiasz? Chciałeś się przed nią popisać?" wskazując na Jennę i próbując zaprosić go do swojego zaprzęgu z Jenną, ale ojciec Rosy zabiera ją i Jennę mówiąc, by się od niego trzymać z daleka, bo to pół-pies, pół-wilk.

Jenna29

Jenna zirytowana na Steele'a

Gdy Balto zaczyna odchodzić, Steele zbliża się do Jenny i zaprasza ją, aby świętować swoje zwycięstwo w wyścigu, twierdząc, że wie gdzie ma zakopane swoje kości. Ona odrzuca jego propozycję, stwierdzając, że straciła swój apetyt, a Steele komentuje to w ten sposób "A może masz większą chrapkę na wilka?", patrząc na Balto. Jenna irytuje się, ale ma możliwość usprawiedliwiania się, gdy Rosy ją woła.

Jenna and balto

W drodze powrotnej do domu z jej właścicielami, Balto słyszy wołanie Rosy i biegnie w tę stronę. Przez przypadek poślizgnął się i wleciał wprost na Jennę, a ich nosy były prawie w dotyku. Speszony próbował się wytłumaczyć, a gdy Rosy wołała Jennę i ta się odwróciła, schował się. Jenna próbowała go odszukać, ale musiała w końcu iść, bo pani ją wołała.

Jenna jest później widziana w szpitalu, czekając na zewnątrz w śniegu na Rosy. Szczeka, gdy widzi Rosy przy oknie, a ona wita ją, wybiegając na dwór do niej bez żadnego ubrania. Krótko bawią się w śniegu, ale nagle Rosy dostaje gwałtownego ataku kaszlu. Jenna przykłada swój nos do jej łokcia w niepokoju. Po chwili przychodzi ojciec Rosy, aby zabrać ją z powrotem do środka, mówiąc, że pan doktor czeka. Jenna zostając znów na śniegu szuka okna, w którym jest Rosy.

Podczas gdy siedzi pod oknem, początkowo nie zauważa, że Balto podchodzi do niej. Chce się z nią umówić, lecz zauważa, że Jenna jest zasmucona. Podchodząc pod okno i siadając koło niej pyta co się stało i dlaczego Rosy jest w szpitalu. Jenna mu wyjaśnia, że Rosy ma wysoką gorączkę i kaszle oraz pyta Balto co jej jest. On odpowiada, że nie wie, ale zaraz się dowiedzą.

Balto zaprowadza ją do kotłowni, a potem do tunelu pod gabinet lekarza. Jenna widząc wielką pajęczynę, którą Balto odgania ogonem, mówi że to miejsce jest ponure. Ten pokazuje jej sztuczną zorzę polarną i od razu zmienia zdanie. Gdy w tym świetle Balto chce ją już prawie dotknąć nosem, lekarz w pokoju Rosy wyłącza światło i kolorowe światła przestają się odbijać.

Jenna i Balto idą podsłuchać rozmowy lekarza z ojcem Rosy. Ten załamany mówi, że może być to błonica, że to już osiemnasty przypadek, a surowica się skończyła. Przerażona tą wiadomością Jenna ucieka do kotłowni. Balto idzie za nią i przeprasza ją za to, że ją tu przyprowadził. Ona jednak mówi, że nie zrobił nic złego i w tym momencie słyszą rumor ma zewnątrz. Okazuje się, że to Steele ze sznurem kiełbasy.

Steele proponuje Jennie zjeść z nim kolację. Mówi, by zaczęła z jednej strony, a on z drugiej. Balto próbuje interweniować, lecz Jenna podstępem zaczyna flirtować z Steelem i daje Balto sygnał, że tylko blefuje. Jenna sprytnie sprawiła, że Steele dotknął ogonem pieca i krzyknął z bólu. Jenne i Balto zaczęli uciekać i zamknęli drzwi, lecz Steele wyskoczył robiąc w nich dziurę. Usłyszeli to rzeźnik i ojciec Rosy. Balto i Jenna zostawili Steele'a i poszli sobie. Jednak Steele w ostatniej chwili rzucił kiełbasę na Balto, a sam przybrał postawę wskazującą. Gdy rzeźnik to zobaczył posądził o włamanie do spiżarni i przegonił Balto oraz dał kiełbasę Steele'owi. Jenna, która chciała pobiec za Balto, została złapana przez ojca Rosy.

Następnego dnia, rano, zorganizowano wyścig, by wyłonić najszybsze psy, które udadzą się po surowicę do miasta Nenana. Jenna razem z Dixie i Sylvie patrzą na Steele'a. Dixie chwali i wywyższa Steele'a, mówiąc o nim jako bohaterze i tym, który uratuje miasto. Przeciwnego zdania jest Jenna. Dixie dziwi się temu, a Sylvie wyjaśnia jej, że Jenna chodzi z Balto. Mówi też, że widziano wczoraj wieczorem, jak wchodzi z nim do kotłowni i wychodzi. Tłumaczy, że "wie to z wiarygodnych źródeł". Mówi także do Jenny, by tylko nie zaprzeczała, a gdy Jenna powiedziała, że nie zaprzeczy, Sylvie odparła zdziwiona: "Brak mi słów!"

Kiedy zaczyna się wyścig, Jenna jest zdumiona widząc Balto biegnącego z innymi psami. Niemniej jednak, że dostosowuje się szybko i zaczyna doping dla niego u boku Borysa.

Balto wygrał wyścig. Steele podszedł do zwycięzców ze swojej drużyny. Gdy Balto wskazuje, że ukończył pierwszy, Steele mówi mu, że i tak nikt go nie przyjmie do zaprzęgu. Wtedy przychodzi Jenna, która interweniuje ze złością, by wesprzeć Balto. Mówi do Steele'a, by przestał się pysznić. Gdy ludzie podchodzą do Balto, Steele uderza go w łapę, co powoduje, że Balto wyje. Ludzie przez to zdecydowali się go nie brać, mówiąc że nie można mu ufać. Gdy Balto odchodzi, Jenna przeprasza go za to.

Później, gdy Balto zdecydował się ruszyć z pomocą po wypadku zaprzęgu, przez przypadek natrafia na niedźwiedzia, przed którym ratuje go Jenna. Mówi jej, by udała się do domu.

Aż do powrotu Balto z lekarstwem, Jenna czuwa przed szpitalem, lub na łożu swojej pani.

Balto II: Wilcza wyprawa Edytuj

Balto, Jenna, and there new born puppies

Z Balto i ze szczeniakami

Jakiś czas po wydarzeniach z pierwszego filmu, Balto i Jenna złączyli się i Jenna urodziła miot szczeniąt. Opiekowała się nimi, aż do momentu wydania, gdy miały osiem tygodni.

Gdy Szarka uciekła, Jenna próbowała podążać za Balto, ale on upierał się, żeby ona została w mieście, bo jest to podróż, którą ojciec i córka muszą przejść razem.

Balto III: Wicher zmian Edytuj

890

Podczas czekania na samolot

Na początku filmu Jenna wyczekiwała z Balto przelotu samolotu.

Przed wyścigiem Balto był zaniepokojony, że pozwoli zespołowi na przegraną, i że zawiedzie syna. Jenna zapewniła go, że nie musi być bohaterem przed swoim synem.

Podczas wyścigu Jenna dopingowała wraz z przyjaciółmi zaprzęgowi pod przewodnictwem Balto.

Po wyścigu Balto bez pomocy ze strony syna poszedł sam ratować pilota. Jenna skarciła Kodiego za odmowę prośby ojca.