FANDOM

Borys Gęnsionos
Jenna9
Imię Borys
Płeć męska
Gatunek Gęś śnieżna
Miejsce zamieszkania Nome
Rodzina Balto (adoptowany syn)
Stella (dziewczyna)
W oryginalnej wersji głos podkłada Bob Hoskins - Balto
Charles Fleischer - Balto II, Balto III
W polskiej wersji głos podkłada Włodzimierz Press - Balto, Balto III
Grzegorz Wons - Balto II
Debiut Balto
Pozostałe filmy Balto II: Wilcza wyprawa

Balto III: Wicher zmian

Borys Gęnsionos (Zwany także wujkiem Borysem przez Muka i Luka oraz Szarkę, czasami przez Balto) - jest rosyjską gęsią śnieżną, który przygarnął Balto gdy ten jeszcze był małym szczeniakiem. Mówi z ciężkim rosyjskim akcentem. W pierwszym filmie podkłada mu głos nieżyjący już Bob Hoskins, a w dwóch kontynuacjach Charles Fleisher. W polskiej wersji językowej głosy udzielili mu Włodzimierz Press (w pierwszym i ostatnim filmie) oraz Grzegorz Wons (w drugim filmie).

Osobowość Edytuj

Jenna10
Borys w pierwszym filmie, miał wielką wiarę w Balto, kiedy ten udał się na poszukiwania zaginionego zaprzęgu. Bał się również lokalnego tyrana Steele. W drugim filmie, Borys powiedział Balto, że nawet nie chce słyszeć o tym, że Szarka jest pół-wilkiem. Borys był również (jak się okazuje) przesądny i wierzył w mistyczne rzeczy. W trzecim filmie, zakochał się z wzajemnością w Stelli, ale nie chcąc ujawnić swojego lęku wysokości, kłamał, że zwichnął skrzydło.

Wygląd Edytuj

Boris 4

Borys ma wygląd przeciętnej gęsi śnieżnej. Ma białe pióra zakończone czarnymi skrzydłami. Czarne są także pióra ogona oraz brwi. Posiada też małego guza na głowie i ma grdykę na szyi. Ponadto widoczne są jego torby powiekowe pod oczami, przez co wygląda dość staro.

Biografia Edytuj

Boris 5

Borys urodził się w Rosji. Nie wiadomo, w jaki sposób znalazł się w Nome, ani jak przeleciał, bo ma lęk wysokości. Pewnego dnia odkrył młodego Balto i wychował go jak własnego syna. Borys stał się opiekunem szczeniąt Balto i Jenny (szczególnie Szarki) w drugim filmie.

W trzecim filmie, zakochał się w Stelli - jednej z migrujących gęsi śnieżnych. Gdy okłamał Stellę, ta zagoniła go do samolotu, który później się rozbił. Balto, Stella, Muk oraz Luk końcu znaleźli Borysa na miejscu wypadku, zamarzniętego, a później zanieśli go do Nome. Borys po powrocie przeprosił Stellę i przyznał się, że ma lęk wysokości. Ona mu wybaczyła i stali się parą.